duminică, 5 aprilie 2009

Rasism si cersetorie


Romania pentru straini inseamna ori Dracula ori tigani, insa pentru noi este o tara a fenomenelor unicat! Mergand pe strada si intreband un om la intamplare: "Esti rasist?" iti va raspunde: "Nu!", dar la intrebarea:"Ce parere ai despre tigani?" raspunsul este:"Vreau sa moara! Sa nu-i mai vad!".Este interesanta aceasta atitudine fata de minoritati, dar sentimentul este reciproc. De unde ni se trage si de unde li se trage? Cand esti mic si faci vreo prostie mama iti spune:"Daca nu esti cuminte vine tiganu' si te baga in sac!". Evident iti va fi frica, chiar daca nu stii exacat ce inseamna "tigan" si ce caracter are. Crescand cu aceasta mentalitate e greu sa-ti schimbi parerea fiindca ti se pare aiurea sa socializezi cu tiganii si sa-i cunosti cu adevarat, pur si simplu nu vrei sa-i vezi in fata ochilor! De cealalta parte tiganii se simt respinsi. E clar ca exista si o anumita retinere fata de ei (ex: angajari) dar e justificata, cu totii suntem de acord ca tiganii nu sunt usa de biserica! Poate de aici li se trage faptul ca vor sa iasa in evidenta, vor sa fie "bastani/smecheri" sa ne atraga atentia ca sunt mai buni decat noi, dar nu cred ca ar fi vreo problema daca ar avea si o baza materiala si culturala! Majoritatea sunt jegosi, prost educati dar au lantul de un kg de aur la gat, ceea ce ne cam scarbeste! Pentru lenea tiganilor noi suntem de vina, noi ii sustinem! Nu cred ca ar sta tiganii cu burta la soare daca noi nu am sprijini cersetoria! De ce dam bani la cersetori? Raspunsuri posibile: 1. mi-e mila, 2.fac o fapta buna(cand ies de la biserica), 3. ca sa plece ca ma ingretosez de mizeria lui. Toate astea la un loc fac ca un cersetor sa castige pana la 5000 de RON pe zi! Dar saracii n-au ce manca! Poi da, fiindca isi cumpara tigari si alcool! Este un paradox foarte interesant: uram tiganii si am vrea sa dispara, dar noi ii tinem in viata! Cheia rezolvarii? Daca nu am sprijini cersetoria, ei s-ar apuca de lucrat, s-ar integra in societate, ar deveni oameni cu bun simt si evident ar primi si respect pentru munca lor! Desi pare absurd, cred ca e singura cale prin care sa convietuim!

11 comentarii:

  1. sunt foarte de acord cu tine, universule drag

    RăspundețiȘtergere
  2. sa-ti spun Eu un paradox.
    "Daca Dumnezeu e atotputernic ar trebui sa poate face sa apara o piatra pe care sa nu o poata ridica. Daca nu o poate ridica inseamna ca nu e atotputernic, iar daca nu poate realiza o asemenea piatra..." poti trage concluzia si singur.

    E inutil sa te gandesti la tigani.

    A mai exista cel putin un om care a gasit o etnie inutila, sau chiar a coborat-o la statutul de parazit al societatii... cred ca il chema Adolf Hitler. Daca ma mai gandesc, cred ca pot gasi si alte "mari" personalitati.
    Rromii nu sunt cea mai mare problema a Romaniei, ci infatuarea(daca nu stii ce inseamna www.dexonline.ro , e un sait chiar interesant, merita citit).

    Iar, Eu, Anonimul.

    fiecare fapt ascunde o intreaga istorie si asa cum romanii invata despre Transilvania ca e a lor de drept, asa invata si ungurii. E o metafora, chair plina de intelesuri. Incearca sa o intelegi!

    RăspundețiȘtergere
  3. Domnule Anonim, multumesc pentru sugestie, sincer nu stiam sensul cuvantului "infatuare" dar acum m-am lamurit. Am observat atitudinea ta fata de mine prin ironia evidenta cu care comentezi articolele mele! Te rog prieteneste sa te uiti din nou la sensul cuvantului "infatuare" si sa observi ca si tu faci parte din grupul acesta problematic numit Romania! Daca logica ta e cea corecta, eu potopesc tiganii, tu ma potopesti pe mine, si asta inseamna ca tara noastra nu are nici un viitor!

    RăspundețiȘtergere
  4. Nene anonim, "sait"? Ce-o fi aia? In limba mea romana se scrie "site" (daca ai vrut sa fii ironic, nu ti-a iesit miscarea; corelata cu indemnul tau de a folosi www.dexonline.ro te-a ca facut de ****)Si eu m-am luat de Paul, ca mai bate campii mititelul, dar macar am scris corect.

    RăspundețiȘtergere
  5. pardon, am mancat o steluta, rectific: "*****"

    RăspundețiȘtergere
  6. Pana la urma s-au nascut in Tara noastra ,si e pacat ca ei ne reprezinta pe noi in diverse Tari iar apoi ne miram de ce suntem ostracizati:)
    In fine..e un subiect mort,si nu cred ca cineva chiar va face ceva...oricum e un bun inceput

    RăspundețiȘtergere
  7. Badafly,de ce esti asa de lipsita de incredere? Iti place lumea in care traim? Iti ce se intampla cu tara noastra? Tu nu vezi nici o solutie? Eu vad una! Ce ar fi sa plecam toti in Anglia, Franta, SUA, unde sunt mai civilizati oamenii, sa lasam in tara asta tiganii sa se omoare intre ei si sa nu ne mai batem capul sa-i educam! Stii ce ne opreste sa plecam? Avem o istorie si o cultura care ne fac sa ne iubim tara si care sunt calcate in picioare chiar sub ochii nostrii! Pe toti care au plecat(capsunarii) ii doare undeva de aceste valori!

    Poate ziceti ca bat campii, si ca vorbesc aiurea, dar eu sunt nationalist si inca cred ca se poate schimba ceva!

    RăspundețiȘtergere
  8. Nu e solutie sa fugim de ceea ce trebuie sa infruntam:)

    RăspundețiȘtergere
  9. Exact asta ziceam si eu! Sunt de acord cu tine: trebuie sa infruntam! Tu de ce te dai batuta?

    RăspundețiȘtergere
  10. Nici nu mai are rost sa spun nimic!

    Mi-ai inchis gura cu logica ta freddie precum si limbajul decent a celui care m-a injurat, cenzurat sau nu. Eu nu am injurat pe nimeni din cate tin minte. Reusesc cumva sa ma abtin de la injuraturi, sa zic ca-mi maschez intentia, o ascund in spatele ironiei dupa cum ai zice tu:)

    si sa stii nu-ti citesc articolele pentru ca sunt geniale, ci pentru a-mi satisface ciudata placere de a te critica. Oare cum de am ajuns sa ma relaxez criticandu-te?


    Wow, ti-ai dat seama ca-s roman asa de unul singur? Imediat imi vei spune ca dupa felul in care scriu ti-ai dat seama ca sunt ardelean, ca am un anumit accent. Sunt in aceasi galeata cu tine din punctul acesta de vedere, in schimb eu nu "ostracizez" (sa folosesc un cuvant imens) o etnie, 2 milioane de oameni, ci unul singur, care prin parerile sale si-a dovedit inclinatiile spre conceptul care il are ca lider spiritual pe renumitul Fuhrer.

    Vad ca te inconjori cu oameni de cultura. A observat cuvantul site scris gresit. Wow iar, incredibil, mirific, chiar nu mi-am dat seama ca am scris gresit. M-ai ghicit am vreut sa par ironic. Da dar poate am vrut sa maschez ironia folosind ironia? ce zici se poate?!

    RăspundețiȘtergere
  11. cuvant imens "ostraciza"? da-mi argumente si voi incerca sa inteleg.

    RăspundețiȘtergere