marți, 7 aprilie 2009

Rasism si cersetorie - concluzie (special pentru domnul Anonim)

O spun din nou desi cred ca am fost destul de explicit pana acum. Eu nu vreau ca toti tiganii sa moara, nu incriminez cersetorii doar pentru ca sunt tigani, pun la zid cersetorii care pot lucra dar sunt prea lenesi, si doar pentru fapatul ca majoritatea sunt tiganii nu vreau sa ma considerati  un rarist! Nu vreau sa generalizez, exista si tigani cu bun simt, exista si tigani inteligenti, dar marea lor majoritate sunt ori muritori de foame ori bisnitari ori tigani cu "satre"! Dar sa ne limitam la cercetori! Spuneti ca exista si cersetori de nevoie! De acord cu voi, dar sunt unul la un milion! De cate ori v-ati intalnit pe strada cu persoane cu handicap si de cate ori v-ati intalnit cu copii de tigan? Ce-i infirmi, care candva au lucrat, au pensie de la stat(mizera, ce-i drept) dar au destula demnitate sa nu stea cu mana intaninsa! Daca au nevoie de o operatie, se duc la o emisiune gen "Povestiri adevarate" si apleaza la mila oamenilor fara sa intinda mana si sa le zica lozinci reigioase! Ma intalneam des pe strada cu un batranel in carucior cu rotile, care nu avea un picior, si il mai ajutam cu cate un banut, fiindca ma gandeam ca ii este greu sa traiasca doar din pensie, dar cand l-am vazut la colt cum fumeaza, sincer mi-a pierit toata mila! Cerseste ca sa aiba bani de tigari? E inacceptabil! Poate nu as fi asa revoltat impotriva cersetorilor tigani(sanatosi) daca nu as vedea zi de zi aceleasi chipuri cum primesc mai multi bani intr-o zi, decat primesc eu alocatie intr-o luna! Vedeti voi prea bine ce sa intampla, dar nu pot intelege mentalitatea oamenilor: dau bani la cersetori de n ori, chiar daca stiu ca ii cheltuie pe tigari si alcool! Repet, oamenii cu demnitate nu cersesc cu mana intinsa! Altfel toti am fi in stare sa cersim(dar nu putem) Exista tigani buni, dar majoritatea lor sunt o "ciuma" a societatii (sa nu mai vorbim de manelisti si de non-valorile ce le promoveaza)

PS: Domnule Anonim cred ca esti de acord cu mine la treaba asta!

2 comentarii:

  1. nu am citit tot ca nu mai am rabdare sa citesc acelasi lucru spus cu aceleasi cuvinte...Daca nu poti sa explici altfel, nu ma mai invoca:D.

    Nu cred ca vom fi vreodata de acord. Gandiri diferite, personalitati diferite, minti diferite!

    Un lucru e clar: NICIODATA nu voi fi de acord ca tu sa judeci oameni!

    DA si eu te judec acuma, stiu ca-mi vei reprosa si tu exact ceea ce-ti reprosez si eu acuma. Situatii diferite, lucruri diferite, scopuri total diferite.

    O minte ingusta(limitata la prejudecati) nu poate doar sa creeze replici ale ideilor deja materializate, precum problema tiganilor si a cersetoriei. Hai adopta si tu una dintre trasaturile simbolismului, gandeste original, scrie ceva inedit, nu doar copii ale "second-handurilor"(aduse din Italia).

    Nume omis.

    RăspundețiȘtergere
  2. poti fi sigur ca o sa scriu si despre idei originale, dar daca eu simt nevoia sa-mi exprim opinia despre un subiect ce ne priveste pe toti, nu vad ce ai avea impotriva:)

    esti invitatul meu sa-mi citesti blogul, si o sa incerc sa te delectez cu "ceva inedit", dar te rog, fii la fel de critic :D

    e clar ca nu putem ajunge la comun acord legat de cersetorie, dar poate ne intersectam in alte privinte!

    eu te consider prieten, desi incerci sa faci pe durul si pe superiorul cu mine! poate ar fi mai dragut daca ai iesi de sub masca anonimatului!

    RăspundețiȘtergere